تسلط بر مکالمه انگلیسی از سطح کاملاً مقدماتی چقدر زمان می گیرد؟

در آموزشگاه های عمومی زبان انگلیسی، معمولا سیستم ترمیک آموزشی بر پایه یک مسیر آموزشی سه ساله یا چهار ساله از مبتدی تا پیشرفته برنامه ریزی شده اند، این در حالیست که این مسیر در مرکز آموزش خصوصی زبان انگلیسی سپهر بسیار کمتر است.

اگر شما در سطح کاملاً مقدماتی باشید، یعنی حتی گرامرهای ساده مثل حال ساده را نیز ندانید، با یک برنامه ریزی فشرده در مدت فقط 4 ماه می توانید به سطح پیشرفته برسید، اما اگر برنامه فشرده مد نظر شما نیست، تنها با دو جلسه کلاس در هفته، این مسیر در 8 ماه طی می شود.

لذت اینکه بتوانید به خوبی به زبان انگلیسی صحبت کنید، معاشرت کنید، کار کنید و حتی تحصیل کنید چیزی نیست که بتوان از آن گذشت. برای رسیدن به این هدف همت و پشتکار لازم است. در آکادمی سپهر همیشه به زبان آموزان یادآوری می کنم که فکر نکنند فقط با پرداخت شهریه، انتخاب بهترین استاد و کلاس مکالمه می توانند به نتیجه برسند، تلاش خود شما برای شرکت منظم در کلاس مهم است. مهم تر از آن این است که هر شب وقت کافی برای انجام تمرین ها در منزل داشته باشید. شما میتوانید تمرین های منزل را در بین کارهای روزانه تقسیم کنید، ولی مهم این است که این تمرین ها هر روز به شکل منظم انجام شوند. 

برای موفقیت در یادگیری مکالمه، شما لازم است که حس کنید که می خواهید و باید یاد بگیرید، لازم است که ذهن شما هر روز به آن مشغول باشد، یعنی نه فقط در سر کلاس، بعد از کلاس نیز مرتب در ذهتنان به آنچه یاد گرفتید و تمرین کردید فکر کنید. هیچ چیز بهتر از یک وسواس سازنده نیست. 

بگذارید خاطره ای برای شما از خودم تعریف کنم و اینکه چطور شد که قبل از اینکه مقیم آمریکا باشم، در ایران به خوبی یک آمریکایی انگلیسی یاد گرفتم، یعنی متدی که بعداً متد آکادمی سپهر برای آموزش مکالمه شد.یکی از اقوام من که متولد آمریکاست برای اولین به ایران آمده بود واز اینکه می دیدم به زیبایی و روانی انگلیسی صحبت می کند به عزت نفس من برخورد. همیشه می دانستم که زبان انگلیسی لازم است ولی از خودم سوال می کردم که چرا من نباید بتوانم به خوبی یک نفر که زبان مادریش انگلیسی است، انگلیسی صحبت کنم؟ لااقل بسیار زیبا و نزدیک زبان مادری؟ چرا باید انگلیسی من بوی ترجمه بدهد؟ چرا باید برای یادآوری لغت معنی و یا استفاده از گرامر فکر کنم؟  تصمیم گرفتم که بار بعدی که او را می بینم به خوبی او انگلیسی صحبت کنم. برای رسیدن به این هدف متد تئوریکی که با آن مکالمه انگلیسی را در ایران آموزش می دهند کافی نبود، تمامی ذهن مرا این پر کرده بود که مانند یک آمریکایی انگلیسی صحبت کنم، آنچه و آنطور که آنها هر روز در خیابان، با دوستان و یا در محل کار صحبت می کنند را بشنونم، یادداشت کنم، حفظ کنم، تغییر دهم و دوباره در صحبت استفاده کنم. گرامر را نه برای ساختن یک جمله جدید، بلکه برای ویرایش جملات یک بومی استفاده کنم، از خودشان بگیرم و به خودشان تحویل بدهم، نه اینکه کلمه به کلمه، مثل آجر به آجر از اول جملات را بسازم. به این شکل شد که متد پترن ( الگو) را ابداع کردم، و نتیجه آن خارق العاده بود. این متد به من کمک کرد که نه تنها به آرزوم برسم و بار بعدی که آن شخص به ایران آمد حیرت زده شد، بلکه در آینده ای نه چندان دور آکادمی سپهر را باز کردم . 

ولی آنچه مرا موفق کرد، فقط متد من نبود، وسواس من بود، همت من بودم، ذهن من بود که به شدت درگیر این مسئله بود که باید موفق بشم، اگر شما می خواهید به سرعت زبان انگلیسی یاد بگیرید، متد  و برنامه ریزی دقیق برای موفقیت شما آمده است، به جمع شاگردان موفق آکادمی سپهر  بپیوندید، با خودتان یک دل سرشار از همت و انرژی بیاورید، تا یکبار و برای همیشه تمامش کنیم و آنگاه شما نه فقط یک زبان جدید، بلکه زندگی جدیدی را خواهید آموخت.

 

برای شما که به فردایی بهتر می اندیشید